torstai 24. huhtikuuta 2014

Newcastle & Lake District

Kolumbiasta kun pääsin kotiutumaan en kerennyt viettää kun pari päivää sänkyni kanssa kun lähdettiin jo uudelleen reissuun (okei, vietettiin siellä vain päivä ja yöksi tultiin takaisin kotiin). Mentiin siis käymään Newcastlesissa, minä, Miia ja Yoana. Ja pari bussillista ulkomaalaisia opiskelijoita sillä olihan tämä International Societyn järjestämä matka. Matkalla pysähdyttin Holy Islandilla jossa oli ihan mielettömän tuulista eikä hyviä kuvia oikein saanut otettua. Newcastlesissa sitten käveltiin tyttöjen kanssa ympäriinsä, käytiin joen rannassa katsomassa tätä kuuluisaa siltaa (kun googlaa Newcastle melkein joka kuvassa se onnistuu esiintymään) ja sitten käveltiin muuten vaan vähän siellä sun täällä. Ihan mukava päivä oli, suhteellisen lämpöinenkin, kevät alkoi tehdä jo tuloaan.

Viikko sitten vietettiin ihan normaalissa tunnelmissa, minulla oli paluu arkeen, viimeiset viikot koulua ja muuta sellaista. Opiskelutahtia piti vähän kiristää kun muutamia testejä oli viimeisellä viikolla luvassa. Seuraavana viikonloppuna lähdin sitten taas uudestaan reissuun mutta tällä kertaa Miia jäi kotiin. Yoanan ja Aidan kanssa kuitenkin lähdettiin käymään Lake District-nimisessä paikassa jota kutsutaan Englannin Highlandsiksi eli kauniita maisemia odotettiin. Eikä tarvinnut pettyä.

Matkalla pysähdyttiin myös Carlislessa, kaupungissa joka on ennen sijainnut Skotlannin ja Englannin rajalla. Tällä hetkellä raja on hieman pohjoisempana, mutta kaupungissa on yhä näitä jäänteitä vanhoilta ajoilta.

Muuna aikana tuli tosiaan opiskeltua tai ainakin yritettyä opiskelemista. Ja niin meni sitten kaksi viimeistä viikkoa ja loma alkoi. Lukulomaksi tätä jotkut kutsuvat mutta itse on kyllä tullut enimmäkseen vaan lomailtua...